Podręcznik planowania projektu Bosch Ascenta Shx3ar5xuc

Podręcznik planowania projektu Bosch Ascenta Shx3ar5xuc to kompletny kurs projektowania dla profesjonalnych inżynierów, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności tworzenia projektów. Kurs obejmuje wszystkie niezbędne kroki, od analizy problemu po wdrożenie projektu, dostarczając wszystkich niezbędnych narzędzi i technik, aby projekt był sukcesem. Podręcznik obejmuje również zarządzanie zasobami, budowanie zespołu i wdrażanie projektu, a także przeprowadzenie oceny kosztów i wpływów. Zawiera on również wytyczne dotyczące tworzenia sprawozdań i komunikacji z zespołem projektowym. Jest to idealny kurs dla osób, które chcą rozwinąć swoje umiejętności planowania projektów i nauczyć się wszystkich niezbędnych technik i narzędzi.

Ostatnia aktualizacja: Podręcznik planowania projektu Bosch Ascenta Shx3ar5xuc

Czy masz na swoim koncie choćby jeden projekt, który mimo starań nie doczekał się skutecznej realizacji?
Co tak naprawdę, u źródła, przyczyniło się do klęski?

Brak motywacji, determinacji?
To tylko między-skutek, nieunikniona konsekwencja.

Przyczyn porażki można upatrywać w pominięciu lub niewyczerpującym podejściu do czynności, jaką jest planowanie projektu.

Otóż:

Wiele projektów przepada tylko dlatego, że nie zostały podzielone na przyjazne, wyobrażalne części, a tym częściom nie wyznaczono terminu realizacji.

Jedne przepadają na zawsze, bo wydają się za duże, zbyt skomplikowane i zupełnie rezygnujemy z ich realizacji.
Inne giną “na raty” – to znaczy – odkładamy ich realizację, bo wielka całość nas przytłacza, bo w zasadzie nie wiadomo “od czego zacząć”?

I nie mówię tu o projektach, których realizacja po dłuższym przemyśleniu okazała się bezsensowna.
Mówię o projektach ważnych, potrzebnych, wyczekanych.
Mało tego!
Takich, które może rzeczywiście proste nie są, ale wydają się kolejnym, naturalnym krokiem dla naszego biznesu,
czy wręcz kamieniem milowym dla naszego rozwoju.

Dlaczego tak się dzieje?

Ogromne zadania paraliżują swoją nieokreślonością.
Tym, że nie wiemy:

  • od czego zacząć
  • jaki jest nasz najbliższy krok
  • jakie w ogóle zadania są do wykonania
  • co dokładnie mamy wykonać w tym momencie
  • ile czasu zajmie nam wykonanie całego projektu
  • czy damy radę zrealizować go w założonym czasie
  • jakie jeszcze działania i zasoby (których tu i teraz nie obejmujemy wyobraźnią) mogą nam w ogóle być potrzebne?

Jak mówi Darek Puzyrkiewicz: myślenie jest największą przeszkodą w działaniu.

Jeśli każdego dnia siadamy do pracy i zaczynamy od nerwowego zastanawiania się, co w zasadzie dzisiaj robić (np. za co z danego projektu się zabrać) to po pierwsze: systematycznie tracimy mnóstwo czasu, po drugie: funkcjonujemy w ciągłym chaosie myśli, zadań, wyzwań.

Po co “projektować” projekt?

Ze sporządzonego przez Standish Group raportu zatytułowanego “CHAOS”, a opisującego przyczyny sukcesów i porażek projektów z branży IT wynika, że jasne sformułowanie wymagań mieści się w pierwszej trójce najważniejszych czynników decydujących o realizacji projektu.
To aż 13% wszystkich czynników decydujących o sukcesie.

Dalej, kolejno mamy:

  • właściwie planowanie – blisko 9, 6%
  • realistyczne oczekiwania – 8, 2%
  • i wreszcie – określenie mniejszych “kamieni milowych”, części projektu – 7, 7%
  • a kilka miejsc niżej: jasna wizja i cele – 2. 9%

To wszystko planowanie projektu.

Te wyżej wymienione czynniki to łącznie ponad 40% sukcesu!

Dodam, że dwa inne czynniki: kompetencja załogi oraz jej zaangażowanie i skupienie – łącznie w raporcie osiągnęły niecałe… 10%!

Badania te dotyczyły projektów IT, realizowanych w większych organizacjach.

I to nie są dokładnie te same realia, co w mniejszych, bądź jednoosobowych biznesach (weźmy choćby stopień zaangażowania we własnej firmie czy biznesie z pasji). Ale jednak proporcje uzmysławiają konkretne fakty.

OK, już wiem, że to ważne, ale co dalej?

Kluczowe są dwa elementy:

  • podzielenie projektu na odpowiedniej wielkości etapy i zadania
  • realistyczne oszacowanie czasu trwania poszczególnych zadań.

Nie rób tych dwóch punktów (formułowania zadań i ustawiania ich od razu w kolejce) jednocześnie.
Najpierw sporządź listę zadań, potem ułożysz je w linii czasu.

Jak podzielić projekt na zadania?

Najpierw sporządzimy listę potrzeb, pomysłów, działań. Listę na tym etapie warto sporządzić w postaci mapy, chmury zagadnień.

W centralnym miejscu kartki wpisz nazwę projektu, nad którym pracujesz.
To ważne, bo już konkretne jego nazwanie, opisanie w kilku słowach jest sprawdzianem tego, jak ścisły jest Twój cel.

Wokół niego wypisz wszystkie zadania, konieczne czynności, jakie przychodzą Ci do głowy w związku z projektem.
Np. “znaleźć fotografa do sesji”, “napisać teksty promocyjne”, “stworzyć landing page wydarzenia”.
Nie staraj się ich teraz kategoryzować, łączyć, ustawiać w czasie.
Na razie tylko wypisuj.
Po pierwsze – aby niczego nie przeoczyć, po drugie – żeby na kartkę wyrzucić chaos myśli z głowy.

Jeżeli bardzo chcesz – możesz to zrobić już liniowo, czyli “po kolei”.
Jednak w takim wypadku – pomiędzy zagadnieniami zachowuj sporo wolnego miejsca.

Gdy zaczniesz przyglądać się wypisanym czynnościom, zaczniesz dostrzegać powiązania i różnice między nimi.
Zauważysz, że konkretne czynności przynależą do różnych etapów.

Nazwij etapy

Wypisz po kolei wszystkie etapy pracy nad projektem.

Takie, najogólniej możliwe do wyodrębnienia fazy to:

  1. Przygotowania do pracy nad projektem (np. określenie jego celu, zaplanowanie sposobu i rytmu pracy nad nim, zapewnienie sobie warunków do pracy, itd. ),
  2. Praca nad projektem
  3. Przedstawienie tej pracy (np. społeczności, Klientom, współpracownikom, wydawcy).

Gdyby była to książka w systemie self-publishing, etapy wyglądałyby tak:

  • Przygotowania przed rozpoczęciem pracy
  • Pisanie książki
  • Korekty, redakcje
  • Dobór dostawcy
  • Produkcja
  • Promocja
  • Przedsprzedaż
  • Sprzedaż.

Teraz poszczególnym etapom przyporządkuj wypisane wcześniej czynności.
Powinno się już zacząć układać je liniowo – zdecydować, jaka będzie kolejność konkretnych działań.

Oprócz wcześniej wypisanych zadań mogą się teraz pojawiać jeszcze nowe, wynikające z pogłębiania stopnia precyzji.

Jak nie przesadzić? Nie wyznaczyć zadania zbyt małego lub dużego?

Jak określić pojedynczy krok?

Krok w kontekście projektu opisany/nazwany jest właściwie wtedy, gdy osoba do niego przypisana dokładnie wie, co ma teraz zrobić.
Widzi ten jeden krok przed sobą.
Wie, kiedy ten krok się rozpoczyna i kiedy praca nad nim się kończy.

Nancy Mingus w swojej książce “Zarządzanie projektami” formułuje to tak: “Jeśli pracownik nie potrafi powiedzieć, kiedy zaczął zadanie lub nie potrafi śledzić czasu jego wykonania, może to oznaczać, że zadanie jest wciąż zbyt obszerne lub przeciwnie, zostało za bardzo podzielone. ”

Jedno zadanie nie może mieć dwóch wykonawców – jeżeli jakąś czynność chcesz podzielić, i jej jedną część zlecić, a drugą – wykonać samodzielnie, to zapisz ją jako dwa osobne kroki.

Jak szacować czas potrzebny do poszczególnych zadań?

Z tego samego raportu, który cytowałam już wyżej wynika, że, w projektach IT, które się nie powiodły – doszło średnio do ponaddwukrotnego przekroczenia szacunków czasowych.

I myślę, że to nie jest jedynie zmartwienie dużych organizacji.
To frustracja również jednoosobowych, własnych przedsięwzięć.

Kiedy ktoś mnie pyta, jak realnie określać czas potrzebny do wykonania zadania, nie daję gotowej, sztywnej odpowiedzi.
Namawiam do obserwowania siebie i nawet do notowania tego, jak dużo czasu zabierają nam konkretne zadania. Do tego, co już wiemy z notatek – zawsze zalecam na przyszłość dodanie zapasu – na spadek formy czy komplikacje.

Natomiast, jeśli zabieramy się za coś po raz pierwszy, działamy na narzędziu, którego nie znamy, będziemy na jakimś etapie zależni od podwykonawcy – namawiam do jeszcze większych, czasem – podwójnych zapasów.

Jeżeli uda Ci się skończyć wcześniej – zawsze możesz szczytnie zagospodarować pozostały czas.
Jeżeli natomiast harmonogram będzie nierealny i napięty jak struna – prędzej czy później dojdzie do pęknięcia, a opóźnienia będą psuć samopoczucie, i kłaść się cieniem na kolejne, przylegające elementy układanki.

Korporacyjne opóźnienia związane są m. in. z bezwładnością zespołów. Ale w nietrafionych szacunkach tkwi również czynnik zupełnie ludzki, taki jak rozkojarzenie, interakcje itp. I ten “ludzki” czynnik grozi tak samo własnemu małemu projektowi jak i wielkiemu przedsięwzięciu.
Dlatego należy przyglądać się swojej pracy, i w zależności od stopnia znajomości tematu – do przewidywanego czasu dodać od 20% do nawet 100% zapasu.

Odwracanie harmonogramu

Na nic empatyczne przeliczanie i zapasy, jeśli mamy wyznaczony – bądź sami sobie wyznaczamy – deadline.

Jeśli termin oceniasz jako realny i podejmujesz się zadania, albo – jeśli chcesz właśnie ocenić szanse powodzenia – etapy obliczaj “od tyłu”, czyli od dnia “zero”.
Sprawdź, czy po ustawieniu etapów w odpowiedniej kolejności i przypisaniu im, choćby ambitnego, ale realnego czasu trwania – docierasz do dzisiejszej daty.

Rozpisz projekt

Wszystkie obliczenia, terminy kończenia jednych i rozpoczynania kolejnych zadań muszą zostać zapisane.
Zarówno w postaci zadań do odhaczenia, jak i wydarzeń na osi czasu.
Chodzi nie tylko o utrwalenie ustaleń, ale o to, aby zawsze móc sprawdzić, w jakim miejscu jesteś ze swoim projektem w tym konkretnym momencie.

To rozpisanie, zaplanowanie projektu możesz rozpracować w godzinę.
Na spokojnie, w skupieniu, w jeden wieczór.

Na jakich narzędziach ja to robię?

Koncepcje projektu, jego elementy, czynności rozpisuję na Starterach – mapach myśli, które mam w Plannerze >>. Starter zawiera miejsce na mapę myśli, a od razu, pod spodem – cztery kolumny z checklistami.
To już tam mogę wstępnie posegregować rozpisane zadania.

Natomiast projekt z zadaniami, etapami i czasem ich trwania rozrysowuję na specjalnie do tego zaprojektowanym arkuszu “Mój Projekt”. Znajdziesz go też w

Podsumowując – planowanie projektu krok po kroku

  1. Wypisz wszystkie zadania, czynności, które przychodzą Ci do głowy a wydają się niezbędne przy planowanym projekcie.
  2. Podziel projekt na etapy, w tym nie tylko:
    • praca nad projektem i
    • jego przedstawienie światu,
    • ale przede wszystkim i najpierw przygotowanie projektu – a w tym – ważne pytania.
  3. Wszystkie wypisane czynności przyporządkuj odpowiednim etapom.
  4. Określ konkretne kroki i zadania, tak, aby w każdym momencie było wiadomo CO jest do zrobienia.
  5. Szczerze, realistycznie, nieżyczeniowo i z zapasem określ czas realizacji kolejnych zadań.
  6. Rozpisz projekt dwojako:
  7. jako listę kolejnych zadań do odhaczenia oraz
  8. graficznie kolejne etapy na linii czasu.
  9. Działaj!

Co dalej?

Wiesz już, jak przeprowadzić planowanie projektu.
Jeśli wszystko starannie rozpiszesz, szczerze przed sobą i z zapasami zaplanujesz – zwiększysz szanse zrealizowania swojego projektu o kilkadziesiąt procent.
Już wykonując te kroki, o których napisałam – wyprzedzasz tych, którzy tych kroków nie podejmą, albo nie rozpracują ich równie starannie i uważnie.

Działaj zatem, zasuwaj i dawaj koniecznie znać, jak Ci idzie!

Jeśli jednak chcesz ten proces przejść z codziennym wsparciem,

  • otrzymać codziennie konkretne lekcje, wskazówki,
  • otrzymać PDFy do druku,
  • zrobić krok po kroku w asyście odpowiednich materiałów,
  • poznać nie tylko teorię, ale zacząć praktycznie działać,

to zapisz się na newsletter, żeby dostać sygnał o premierze takiego materiału:

Pozdrawiam Cię,
i pamiętaj, że trzymam kciuki za Twoje Plany!!!

Bibliografia:
https://www. pdf
http://www. com
Nancy Mingus: Zarządzanie Projektami.  Gliwice: Helion, 2002. ISBN: 83-7197-830-8

Rozdział pierwszy poświęcono studiom dorobku nauk o zarządzaniu w zakresie systemu planowania w przedsiębiorstwie. W rozdziale drugim, na gruncie dorobku naukowego marketingu, omówiono problematykę planowania marketingowego. W rozdziale trzecim zaprezentowano wyniki studiów wyłaniających się i nowych koncepcji zarządzania i marketingu, które dopełniły całościowego obrazu planowania marketingowego, szczególnie w wymiarze sieciowym i interfunkcyjnym ujęcia zintegrowanego. W rozdziale czwartym zaprezentowano najważniejsze wyniki badań empirycznych. W zakończeniu pracy zamieszczono syntetyczne wnioski odnoszące się do sformułowanych celów pracy oraz hipotezy głównej. Na końcu pracy, w aneksie, zamieszczono wzór kwestionariusza wywiadu wykorzystanego w badaniach empirycznych.


Rok wydania2013
Liczba stron416
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-122-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o. o.
  • Nauki ekonomiczne
  • Marketing, reklama

Praca obejmuje szerokie spektrum zagadnień dotyczących rozwoju terytorialnego począwszy od celów i polityk rozwoju poprzez zarządzanie rozwojem terytorialnym kończąc na instrumentach zarządzania ze szczególnym uwzględnieniem planowania....

Problemem naukowo-badawczym, który podjęto w pracy, było poszukiwanie efektywnych narzędzi metodycznych procesu planowania negocjacji w przedsiębiorstwie z uwzględnieniem typowych dziedzin jego działania. Przedmiot badań stanowiły...

Autorami artykułów są: A. Kosieradzka, U. Kąkol, G. Kunikowski, W. Skomra, J. Smagowicz, J. Zawiła-NiedźwieckiCelem tego podręcznika, który jest drugim w serii, jest wieloaspektowe przedstawienie problematyki planowania cywilnego, w tym...

W dobie nastawienia na efektywność ekonomiczną podejmowanie decyzji w zakresie komunikacji marketingowej bez wstępnego testowania przekazu lub narzędzi czy też bez oceny efektów wcześniej stosowanych rozwiązań jest nieracjonalne i...

Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie podstawowej wiedzy z zakresu planowania finansowego w przedsiębiorstwie oraz umożliwienie czytelnikowi nabycia praktycznych umiejętności sporządzania planu finansowego na potrzeby oceny...

W książce „Planowanie finansowe w zakładach opieki zdrowotnej" przedstawiono zagadnienia dotyczące planowania finansowego, które są niezwykle przydatne w zarządzaniu współczesnym zakładem opieki zdrowotnej. Publikacja zawiera...

Planowanie i ewaluacja polityk publicznych to jedne z kluczowych składników programowania polityki publicznej opartej na dowodach. W modelu tym, mającym bezpośrednie zastosowanie w praktyce, poszukuje się rozwiązań pomagających radzić sobie...

Książka zawiera uporządkowany wykład podstaw budżetowania. Dwie części, z których jedna poświęcona jest planowaniu, a druga kontroli budżetowej, uzupełnione listami pytań kontrolnych oraz zadaniami pozwalającymi przećwiczyć nabyte... pl/fiszka/214263/planowanie-i-organizacja-projektow-logistycznych. html" title="Planowanie i organizacja projektów logistycznych">

Podręcznik „Planowanie i organizacja projektu logistycznego” przeznaczony jest dla studentów dziennych i zaocznych specjalności logistyka, a także dla praktyków. Ma on na celu dostarczenie niezbędnych narzędzi wspomagających proces...

Spis treści

WSTĘP 7
Rozdział 1. PLANOWANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE W TURBULENTNYM OTOCZENIU 19
1. 1. Istota planowania 20
1. Planowanie na tle pozostałych funkcji zarządzania 22
1. 2. Kategoria planowania w nurcie procesowym 30
1. Obiekt planowania i jego rozwój w ujęciu cybernetycznym 37
1. Modele przedsiębiorstwa – obiektu planowania 39
1. Źródła zmian i mechanizmy rozwoju przedsiębiorstwa 46
1. 3. Uwarunkowania kształtowania systemu planowania 56
1. Wpływ turbulencji otoczenia na system planowania 58
1. Zmienność planowania w cyklu rozwoju organizacyjnego 65
1. Podejście synoptyczne i inkrementalne w planowaniu 75
Rozdział 2. DOROBEK TEORETYCZNY MARKETINGU W ZAKRESIE PLANOWANIA 89
2. Rola marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem 90
2. Rozwój koncepcji marketingu 92
2. Organizacja marketingu a wyniki przedsiębiorstwa 103
2. Istota i miejsce planowania marketingowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem 122
2. Zmienność planowania marketingowego w procesowych ujęciach marketingu 123
2. Planowanie marketingowe i plan marketingowy w systemie planistycznym przedsiębiorstwa 144
2. Metodyka planowania marketingowego i jej ograniczenia 162
2. Modele procesu planowania marketingowego 162
2. Metody i narzędzia planowania marketingowego 171
2. Bariery skuteczności planowania marketingowego 183
Rozdział 3. MODEL SYSTEMU PLANOWANIA MARKETINGOWEGO W UJĘCIU ZINTEGROWANYM 199
3. Przesłanki modelu – pogłębione studia teoretyczne 203
3. Koncepcje komponentów systemu planowania marketingowego – wymiar wewnętrzny ujęcia zintegrowanego 204
3. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w sieci – wymiar sieciowy ujęcia zintegrowanego 224
3. Interpretacja efektów marketingu – wymiar interfunkcyjny ujęcia zintegrowanego 249
3. Parametry i ocena rzetelności modelu 272
Rozdział 4. PRAWIDŁOWOŚCI SYSTEMU PLANOWANIA MARKETINGOWEGO W UJĘCIU ZINTEGROWANYM – WYNIKI BADAŃ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW 292
4. Wewnętrzny wymiar ujęcia zintegrowanego 295
4. Struktura systemu planowania marketingowego 295
4. Metodyka planowania marketingowego 308
4. Efekt bezpośredni planowania marketingowego – plan 315
4. Sieciowy wymiar ujęcia zintegrowanego 323
4. Podmioty sieci rozszerzonej w planowaniu marketingowym i tworzeniu renty relacyjnej 324
4. Metodyka planowania marketingowego w sieci 330
4. Interfunkcyjny wymiar ujęcia zintegrowanego 336
4. Planowanie marketingowe w kreowaniu efektów marketingu 337
4. Odpowiedzialność za marketing i jego planowanie 347
ZAKOŃCZENIE 367
ANEKS. Wzór kwestionariusza wywiadu 377
BIBLIOGRAFIA 391
SPIS RYSUNKÓW 409
SPIS TABEL 413

RozwińZwiń

Wszyscy uwielbiamy, gdy projekty przebiegają sprawnie: istnieje jasny plan, każdy wie, co i na kiedy musi wykonać, a projekt zostaje ukończony na czas oraz w ramach przyjętego budżetu. Ale co, jeśli to Ty jesteś osobą, której powierzono zaplanowanie i zarządzanie tym projektem?

Planowanie projektu to czasochłonny proces. Przed rozpoczęciem, projekt niejednokrotnie wymaga wykonania sporej ilości ręcznych i powtarzalnych czynności, takich jak utworzenie sekcji, przygotowanie szablonów zadań czy przekazanie informacji interesariuszom i współpracownikom. Szablony projektów mogą pomóc ograniczyć ilość pracy na początku projektu, umożliwiając jego szybszy start. Dodatkowo, dobry szablon projektu nie tylko ułatwia rozpoczęcie jednego projektu – pomoże Ci zrealizować z sukcesem każdy kolejny projekt.

[Przeczytaj] Jak skutecznie zarządzać wieloma projektami

Czym jest szablon projektu?

W przeciwieństwie do planowania projektu od podstaw, gotowy szablon projektu zapewni Ci wszystkie niezbędne elementy, których potrzebujesz, aby rozpocząć swój projekt. W zależności od używanego przez Ciebie narzędzia, Twój szablon projektu może obejmować sekcje, przykładowe zadania, tagi i nie tylko, umożliwiając szybkie i sprawne rozpoczęcie pracy.

W jaki sposób szablony pomagają w planowaniu projektów?

Plan projektu to zestawienie kluczowych elementów, które są niezbędne do tego, aby z sukcesem zrealizować wszystkie cele projektu. Dobry plan projektu powinien obejmować produkty końcowe projektu, zakres projektu oraz jego harmonogram. W szczególności, skuteczny plan projektu powinien zawierać siedem kluczowych elementów:

  • Cele

  • Wskaźniki sukcesu

  • Interesariusze i role

  • Budżet

  • Kamienie milowe i produkty końcowe

  • Oś czasu i harmonogram

  • Plan komunikacji

Nie wszystkie szablony projektów będą zawierać każdy z tych elementów. Dobry szablon projektu powinien jednak obejmować przykładowe zadania, które pomogą Tobie i Twojemu zespołowi uwzględnić wszystkie wymogi projektu, zaplanować jego produkty końcowe oraz sprawnie przystąpić do pracy. com/pl/resources/project-management-plan">[Przeczytaj] Jak utworzyć plan projektu, który pomoże utrzymać pracę na właściwych torach

Jak wybrać odpowiednie narzędzie do tworzenia szablonów projektów

Jakość używanego przez Ciebie narzędzia do tworzenia szablonu projektu jest równie ważna – o ile nie ważniejsza – od jakości samego szablonu projektu. Istnieje wiele różnych narzędzi do zarządzania projektami stworzonych, aby pomagać zespołom w planowaniu projektów, ale każde z nich oferuje inny zestaw funkcji.

Naturalnie, potrzebujesz narzędzia oferującego darmowe i proste w użyciu szablony, ale Twoja lista życzeń nie powinna się na tym kończyć. Aby narzędzie do tworzenia szablonów projektów mogło spełnić wszystkie Twoje wymagania, poszukaj takiego, które jest wystarczająco elastyczne, aby umożliwić Twojemu zespołowi zaplanowanie nawet najbardziej złożonych projektów – od początku do końca.

Świetnym punktem wyjścia dla Ciebie może okazać się Asana. Asana jest narzędziem do zarządzania pracą, w którym oprócz projektów, Twój zespół może koordynować również procesy zespołowe. Platformy do zarządzania pracą, takie jak Asana, nie tylko pomagają zespołom w skutecznej realizacji indywidualnych projektów, ale także pozwalają tworzyć powtarzalne procesy i niezawodne systemy, z których możecie korzystać nie tylko na potrzeby jednego projektu lecz wszystkich. com/pl/resources/work-management-vs-project-management">[Przeczytaj] Zarządzanie pracą a zarządzanie projektami: jaka jest różnica?

11 darmowych i prostych w użyciu szablonów projektów

Jeśli nie uważasz się za profesjonalnego menedżera projektów i nie do końca wiesz, od czego zacząć, jesteś w dobrym miejscu! Oto jedenaście szablonów, które pomogą Ci rozpocząć Twój następny projekt w mgnieniu oka.

1. Prosty szablon projektu: idealny na start

Darmowy szablon projektu międzyfunkcyjnego

Nie ma dwóch takich samych projektów, niemniej jednak każdy plan projektu powinien obejmować kilka podstawowych elementów. Jasno określone cele, produkty końcowe oraz harmonogramy pozwolą nadać Twojemu projektowi właściwą strukturę.

Pomagają również podzielić duże, skomplikowane projekty na mniejsze, wykonalne kroki. Jako następny krok, wyznacz członków zespołu projektowego – tj. wszystkie osoby, które pomogą Ci w realizacji projektu – i jasno określ ich obowiązki.

Jeśli nadal nie wiesz, od czego zacząć, zacznij od naszego prostego szablonu planu projektu. Pomoże Ci zorganizować i zaplanować wszystkie zadania do wykonania w ramach projektu oraz wyznaczyć kamienie milowe, umożliwiając przy tym łatwy wgląd w priorytety oraz status poszczególnych zadań. com/pl/resources/project-milestones">[Przeczytaj] Jak wyznaczać i osiągać kamienie milowe oraz świętować ich wykonanie

2. Szablon kampanii produktowej: zaplanuj swoją następną premierę

Darmowy szablon kampanii marketingowej

Na menedżerach ds. produktu spoczywa wiele różnych obowiązków. Obejmują one m. in. badania rynkowe, stworzenie strategii produktu, opracowanie przekazu i pozycjonowanie oraz wprowadzenie nowych produktów na rynek. Często zarządzają oni również samym procesem wprowadzania produktu na rynek, wcielając się w rolę menedżera i koordynując pracę zespołów produktowych, marketingowych oraz kreatywnych, aby zagwarantować, że wszystkie produkty i materiały będą gotowe na czas.

Zamiast rozpoczynać każdy projekt związany z wydaniem produktu od nowa, możesz skorzystać z naszego szablonu kampanii produktowej, który pomoże Ci opracować cały plan. Obejmuje on takie kroki jak wyznaczenie celów związanych z wydaniem oraz zdefiniowanie strategii dla poszczególnych kanałów, dzięki czemu nie przeoczysz żadnych istotnych elementów.

3. Szablon kalendarza publikacji: dotrzymuj terminów publikacji

Darmowy szablon kalendarza publikacji

Zarządzanie kalendarzem publikacji to długofalowy projekt, który wymaga śledzenia wielu elementów. Od przypisywania zadań copywriterom, po tworzenie materiałów wizualnych oraz koordynowanie redakcji i korekty tekstów. Każdy tekst, który tworzysz stanowi samodzielny mini-projekt, z jasno zdefiniowanymi etapami. com/pl/resources/project-calendar">[Przeczytaj] Jak utworzyć kalendarz treści oraz nim zarządzać, aby zapewnić zespołowi sukces

Aby zapewnić prawidłowy przebieg procesu tworzenia treści, skorzystaj z naszego szablonu kalendarza treści. Pomoże Ci zarządzać treściami na wszystkich etapach – tworzenia, edycji i publikacji – od pomysłu do realizacji.

4. Szablon kampanii marketingowej: stwórz swój plan

Planowanie i realizacja stanowią podstawę udanej kampanii marketingowej. Jednak przygotowując ją po raz pierwszy, możesz mieć trudności z uwzględnieniem w niej wszystkich niezbędnych elementów. Jakie materiały należy opracować? Kto zajmie się ich opracowaniem? A co jeśli coś umknie Twojej uwadze?

Nasz szablon projektu kampanii pomoże Ci zaplanować całą kampanię i zarządzać codziennymi zadaniami realizowanymi przez Twój zespół. Wykorzystaj go, aby śledzić wszystkie materiały oraz produkty końcowe, zaplanować i zrealizować strategię dla poszczególnych kanałów i nie tylko. com/pl/resources/marketers-playbook">[Pobierz przewodnik] Poradnik marketera

5. Szablon współpracy z agencją: zadbaj o pomyślną współpracę

Darmowy szablon współpracy z agencją

Prawdopodobnie realizujesz większość swoich projektów we współpracy z zespołem wewnętrznym. Jednak w niektórych przypadkach możesz zechcieć zwrócić się o pomoc do agencji marketingowej lub kreatywnej. Niezależnie od tego, czy chodzi o kampanię reklamową, projekt odświeżenia marki, czy inicjatywę badawczą, owocna współpraca zaczyna się od jasnego planu oraz ścisłej i bieżącej koordynacji, co może być wyzwaniem, jeśli komunikujecie się głównie za pośrednictwem poczty e-mail lub cotygodniowych telekonferencji.

W tej sytuacji idealnie sprawdzi się szablon do współpracy z agencją. Użyj go do stworzenia briefu kreatywnego, śledzenia produktów projektu, prac będących w toku realizacji, poziomów priorytetów i budżetów w jednym miejscu, aby Twój zespół mógł skupić się na osiąganiu świetnych wyników.

6. Szablon badania użytkowników: zorganizuj projekty UXR

Darmowy szablon badań użytkowników

Badania użytkowników stanowią kluczowy element procesu tworzenia nowego produktu. To właśnie na tym etapie menedżerowie produktu i eksperci ds. doświadczeń użytkownika poznają potrzeby oraz cele swoich klientów, zdobywając spostrzeżenia otwierające zupełnie nowe możliwości rozwoju.

Prowadzenie projektu badawczego jest nie lada przedsięwzięciem. Od pozyskania uczestników badania i zebrania danych po ich analizę oraz stworzenie listy rekomendacji – jest wiele elementów do zaplanowania i zarządzania. Nasz szablon badania użytkowników ułatwi Tobie i Twojemu zespołowi wyznaczenie celów badawczych oraz sporządzenie listy pytań, a także umożliwi uporządkowanie wniosków. Dzięki temu, efekty Twojej pracy nie zagubią się pośród dokumentów czy arkuszy kalkulacyjnych.

7. Szablon planowania sprintu: zarządzaj zwinnymi zespołami

Darmowy szablon planowania sprintu

Planowanie sprintów pomaga zwinnym zespołom projektowym i inżynieryjnym w priorytetyzacji swoich zadań oraz ustaleniu obowiązków w ramach projektów. Planowanie sprintów, obok codziennych stand-upów i retrospekcji sprintów, stanowi część metodyki Scrum.

Twój zespół jest już wystarczająco zapracowany, więc z pewnością nie zależy Ci na takim szablonie, który trudno zorganizować czy używać. Jednocześnie, musisz mieć dostęp do różnych danych na temat projektu, w tym szczegółów dotyczących produktu, osób odpowiedzialnych za zadania, statusu prac, priorytetów i terminów. Z pomocą naszego szablonu do planowania sprintów zyskasz przejrzystą strukturę działań i zaoszczędzisz czas zespołu. com/pl/guide/examples/project-management/asana-agile">[Przeczytaj] Asana dla Agile i Scrum

8. Szablon agendy spotkania zarządu: sporządź protokół ze spotkania

Darmowy szablon agendy spotkania zarządu

Zorganizowanie produktywnego spotkania ma kluczowe znaczenie dla zarządu, ale jego zaplanowanie wymaga pracy. Twój zarząd potrzebuje więc łatwego sposobu na planowanie, udostępnianie i przechowywanie najważniejszych informacji na nadchodzące i przyszłe spotkania – bez konieczności poświęcania dodatkowego czasu na ich koordynację za pośrednictwem maili lub wyszukiwanie informacji w arkuszach kalkulacyjnych.

Nasz szablon agendy spotkania zarządu umożliwia efektywne i bezproblemowe planowanie spotkań, udostępnianie agendy uczestnikom spotkania z wyprzedzeniem, zapisywanie działań podczas spotkania oraz przechowywanie ważnej dokumentacji – np. protokołów z poprzednich spotkań czy dokumentów referencyjnych.

9. Szablon próśb i zleceń: usprawnij proces przyjmowania próśb i zleceń

Darmowy szablon do przesyłania próśb i zleceń

Prośby i zlecenia mogą szybko wymknąć się spod kontroli, gdy są przesyłane różnymi drogami i w różnych formatach. Chcąc mieć pewność, że nic nie umknie uwadze Twojego zespołu, potrzebujecie centralnego miejsca do śledzenia i zarządzania wszystkimi prośbami i zleceniami. Dodatkowo, aby uprościć wasz przepływ pracy, Twój zespół potrzebuje również procesu ich rejestrowania, który pozwoli zagwarantować, że każdorazowo otrzymujecie te same informacje.

Mówiąc najprościej, potrzebujesz szablonu próśb i zleceń. Niezależnie od tego, czy otrzymujesz briefy kreatywne, prośby czy zgłoszenia IT, posiadanie jednego źródła informacji jest niezwykle istotne. Połącz nasz szablon próśb i zleceń z Formularzami, aby każdorazowo otrzymywać wszystkie ważne szczegóły.

[Przeczytaj] Szybkie i sprawne zarządzanie prośbami i zleceniami

10. Szablon planu sprzedaży: wyznacz ambitne cele

Darmowy szablon planu sprzedaży

Twój plan sprzedaży i operacji nie powinien być dokumentem, który tworzysz na początku cyklu sprzedaży, a potem odkładasz na bok. Aby Twoje zespoły sprzedaży mogły stworzyć i utrzymać solidną podstawę do swoich działań, muszą mieć dostęp do sfinalizowanej i ustrukturyzowanej wersji planu sprzedaży.

Efektywny szablon planu sprzedaży zapewni Ci łatwy, scentralizowany sposób na określenie celów sprzedażowych, docelowych odbiorców, zakładanych przychodów, strategii oraz przeszkód, które mogą stanąć na Twojej drodze. Skorzystaj z naszego szablonu planu sprzedaży, który zapewni strukturę potrzebną do przygotowania każdej części planu sprzedaży.

11. Lista kontrolna związana z zatrudnieniem nowych pracowników: ustandaryzuj proces wdrożenia

Darmowy szablon listy kontrolnej przyjęcia nowego pracownika

Menedżerowie poświęcają tak dużo czasu i wysiłku na znalezienie najlepszego kandydata, że może go zabraknąć na przygotowanie się na jego przybycie do firmy. Zapewnienie wszystkim nowym pracownikom jak najlepszych doświadczeń wymaga ustandaryzowanego procesu wdrożeniowego i zapewnienia menedżerom niezbędnych narzędzi.

Lista kontrolna związana z zatrudnieniem nowego pracownika stanowi ustandaryzowany proces dla wszystkich menedżerów. Twoja lista kontrola powinna obejmować wszystkie podstawowe zadania, które powinny zostać wykonane przez każdego menedżera. Obejmują one: maile powitalne, spotkania 1:1 z członkami zespołu, przesłanie listy wymagań konfiguracyjnych do działu IT i nie tylko. Choć w każdym dziale mogą obowiązywać nieco inne tradycje i zasady szkoleniowe, ustandaryzowanie całego procesu z pomocą naszego szablonu listy kontrolnej związanej z zatrudnieniem nowego pracownika zapewni menedżerom i nowym pracownikom jego pomyślny przebieg. com/pl/guide/examples/hr/onboarding">[Przeczytaj] Jak używać Asany do wdrażania nowych pracowników?

Niestandardowe szablony projektów

Może się zdarzyć, że Twój zespół stosuje inny, ściśle określony przepływ pracy. Jak przekuć go w gotowy szablon? W takim wypadku najlepiej byłoby wykorzystać ukończone już projekty, zachowując niektóre z ich szczegółów – np. zadania, kluczowe kamienie milowe i etapy projektu. Mając gotowy plan projektu, następnym krokiem jest przekształcenie go w szablon i wykorzystywanie go przy każdej kolejnej okazji.

Korzystając z narzędzia do zarządzania pracą takiego jak Asana, możesz przekształcić każdy ukończony projekt w szablon. Potem wystarczy już tylko wybrać daty rozpoczęcia i zakończenia projektu i od razu można przystąpić do pracy z solidnym planem w ręku.

Lepsze szablony projektów = lepsze planowanie projektów

Rozpoczęcie nowego projektu może być stresujące, zwłaszcza jeśli to Ty odpowiadasz za jego zaplanowanie i realizację.

Niezależnie od prowadzonego przez Ciebie projektu – np. wprowadzenie produktu na rynek, kampania marketingowa, czy jakikolwiek inny – szablon zapewni Ci dobry punkt wyjścia, dzięki czemu nie trzeba będzie rozpoczynać wszystkiego od podstaw. Jeśli dodatkowo skorzystasz z narzędzia do zarządzania pracą, takiego jak Asana, z łatwością dopilnujesz również jego terminowej realizacji.

Chcesz zaplanować swój kolejny projekt? Rozpocznij go od szablonu Asany.

Planuj projekty z Asaną

Podręcznik planowania projektu Bosch Ascenta Shx3ar5xuc

Bezpośredni link do pobrania Podręcznik planowania projektu Bosch Ascenta Shx3ar5xuc

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Podręcznik planowania projektu Bosch Ascenta Shx3ar5xuc